سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت سردخانه صنعتی- کاربرد سردخانه صنعتی

 

اهمیت سردخانه صنعتی در صنایع غذایی و داروسازی:

در دو بخش استفاده از سردخانه صنعتی بسیار مهم و حائز اهمیت است. سردخانه صنعتی برای نگهداری سالم کالا ها و مواد غذایی در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد مهم دیگر آن ها در بخش سلامت و صنایع داروسازی است.

به علت افزایش نیاز های مردم به کالا های اساسی همچون غذا و دارو استفاده از سردخانه صنعتی نیز گسترش یافته است. قیمت سردخانه صنعتی برای هر نوع کاربرد متفاوت است. چرا که نوع طراحی و شرایط مورد نیاز نگهداری مواد غذایی با دارو یا محصولات پروتئینی متفاوت است.

به طور کلی سردخانه های صنعتی یک محیط بسته هستند. معمولا برای خنک بودن این محیط و کنترل دما تجهیزاتی از قبیل کندانسور، کمپرسور، اواپراتور و غیره نصب می شود. سردخانه های صنعتی برای کاربرد های بسیار متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر تعداد و انواع زیادی از سردخانه های صنعتی در بازار وجود دارد. سردخانه صنعتی در اندازه و طرح های مختلف قابل طراحی است و برای نیاز و اهداف اکثر صنایع قابل استفاده است.

تفاوت میان سردخانه های صنعتی:

ممکن است به نظر برسد میان سردخانه های صنعتی تفاوت چندانی وجود ندارد. اکثر آن ها شکل ظاهر و تجهیزات مشترک همچون کندانسور، کمپرسو و غیره دارند. اما ظاهر و تجهیزات جز ویژگی های مشترک میان سردخانه های صنعتی به حساب می آید.

مقادیر زیادی از کالا ها همانند گوشت، میوه، سبزیجات، دارو، مواد شیمیایی و غیره را می توان در سردخانه صنعتی نگهداری کرد. برای نگهداری صحیح و افزایش عمر مفید یک کالا باید دمای مناسبی را فراهم کرد. مهم ترین تفاوت میان سردخانه های صنعتی، کاربرد و دمای آن ها است. با این وجود کالا و محصولات در سردخانه صنعتی زیر یا بالای صفر نگهداری می شود.

همانطور که اشاره کردیم بین قیمت سردخانه های صنعتی نیز تفاوت وجود دارد. قیمت آن ها به تجهیزات مورد نظر، ابعاد و اندازه، قابلیت و محدودیت ها، نوع دما و شکل ظاهر بستگی دارد.

سردخانه صنعتی متحرک و ثابت سومین عامل در تفاوت سردخانه های صنعتی به شمار می آید.