سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه مکانیزم چیلر

 

چیلر چیست؟

اگر در یک کارخانه یا یک محیط بزرگ نیاز به سرمایش و خنک کردن محیط وجود دارد، از چه دستگاه هایی می توان استفاده کرد. بسیاری از صنایع، با تجهیزاتی سر و کار دارند که گرمای فراوانی را تولید می کنند. برای حذف گرما و خنک سازی محیط حتما باید از چیلر ها استفاده کرد. در واقع چیلر، یک گزینه عالی برای کاهش گرما و فرآیند خنک سازی محیط است.

چیلر، نوعی تجهیزات تبرید است که برای انجام تبادل حرارتی از آب برای خنک کردن استفاده می کند. یک چیلر گرما را از آبی که در سیم پیچ ‌های آن به گردش در می ‌آید حذف می‌ کند و این آب سرد همان چیزی است که محیط را خنک می‌کند.

مزیت چیلر ها:

همانطور که اشاره کردیم، در صنایع تجهیزات مختلف گرمای فراوانی را تولید می کنند. این گرما می تواند نه نتها به تجهیزات به بلکه به سایر تجهیزات آسیب و ضرر وارد کند. با آسیب و اختلال عملکرد هر نوع دستگاه، شما می بایست آن ها را تعویض کرده و می تواند بخش بزرگی از بودجه شما را هدر دهند. برای پیشگیری از این آسیب و کاهش هزینه ها، راه حل های مختلفی وجود دارد. یکی از تجهیزات تبریدی مقرون به صرفه که برای خنک کردن ماشین آلات و تجهیزات صنایع شما مورد استفاده قرار می گیرد، چیلر ها است.

قطعات مهم چیلر:

چهار جزء اساسی یک چیلر که به وسیله آن ها فرآیند خنک سازی محیط و تجهیزات امکان پذیر است شامل:

کمپرسور

شیر انبساط

کندانسور

اواپراتور است.

هر یک از این قطعات، انرژی و مکانیزم لازم را برای گردش هوا و خنک سازی محیط فراهم می آورند. مکپرسور که قلب همه تجهیزات تبریدی است، گاز کم فشار را به گاز پر فشار تبدیل می کند. گاز پرفشار به کندانسور انتقال می یابد که در آن گرما یافته تا خنک شود. مایع پر فشار به درون شیر انبساط راه می یابد که میزان مایع مبرد وارد اواپراتور را کنترل می کند. پس از اینکه مبرد کم فشار وارد اواپراتور شد، گرمای آب فرآیند به جوش می آید. مبرد آن را به گاز کم فشار تبدیل می کند و دوباره چرخه تبرید جدیدی را آغاز می کند.